Co Twoi klienci myślą o polityce prywatności?

Jeśli chodzi o cyberbezpieczeństwo i prywatność danych, rok 2020 to rok konwergencji.
COVID-19 zmusił klientów i pracowników do większego polegania na Internecie, zwiększając obawy związane z cyberatakiem. Wystarczy spojrzeć na cyberprzestępczość, przed którą stoją sprzedawcy online.

Międzynarodowe protesty Black Lives Matter spowodowały również powstanie większej liczby pytań dotyczących prywatności i bezpieczeństwa, zarówno w sferze fizycznej, jak i cyfrowej.

1. Konsumenci nie doceniają zakresu, w jakim śledzone są ich dane.

„Ponad 40% ludzi nie wierzy, że dostawcy internetowi lub platformy mediów społecznościowych śledzą ich aktywność. Z drugiej strony 65% twierdzi, że zdaje sobie sprawę z prób śledzenia kontaktów w celu ograniczenia COVID-19 za pomocą danych z telefonu komórkowego”.

2. Konsumenci twierdzą, że prywatność jest najważniejsza – ważniejsza niż śledzenie rozprzestrzeniania się COVID-19

„84% Amerykanów jest zaniepokojonych śledzeniem danych COVID-19 ryzykującym ich prywatnością. Ponad połowa wyraża obawy dotyczące śledzenia kontaktów, szczególnie jeśli chodzi o wymuszanie dystansu społecznego i określanie, kiedy należy ponownie otworzyć określone społeczności”.

3. Nieufność do rządu jest wysoka

„Prawie 3/4 Amerykanów czuje się nieswojo z powodu pomysłu rządowego śledzenia ich danych, a prawie połowa wyraża szczególne obawy związane z zaangażowaniem rządu w śledzenie kontaktów”.

4. Konsumenci siedzą na kopalniach złota danych, ale wielu nie chce zarobić.

„Zapytany, co Twoi klienci myślą o polityce prywatności? oraz czy byliby bardziej skłonni do udostępniania danych firmom, gdyby otrzymywały rekompensatę finansową, 37% globalnych konsumentów odpowiedziało, że nie. 76% respondentów stwierdziło, że nie chce sprzedawać przynajmniej części swoich danych”.

5. Weryfikacja tożsamości odbija się negatywnie na demokracji, ale karty do głosowania pocztą mają znaczące poparcie jako potencjalne rozwiązanie.

„67% Amerykanów popiera system głosowania korespondencyjnego w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się COVID-19”.
Jeśli chodzi o ograniczenie koronawirusa, respondenci badania wyrazili mieszane obawy. Większość ma pewne zastrzeżenia, jeśli chodzi o wpływ śledzenia kontaktów na ich prywatność – szczególnie jeśli zaangażowany jest rząd.